söndag 4 september 2016

En paus i parken innan morgondagens Stadshusbevakning


Såg ni matchen? Härlig vinst för Gustafsson. 

Den ena har tagit med sig skateboard och den andra ömsom spelar Pokemon Go ömsom hoppar runt och sjunger. Båda är nöjda. 
Det är i sådana här stunder som jag kan finna ett ovanligt lugn. Jag är med barnen (åtminstone två av tre) och vi är utomhus. Hustru är med storbarnet och gör något annat. Jag säger hej till någon förälder här och där och även om jag inte har tagit med mig något att pilla med så är det fint. 

Det spelar in att det är söndag. Default-inställningen på söndagar är paus, umgänge, vila. Goda förutsättningar för att det ska bli bra. 

####

Imorgon ska jag bevaka kommunfullmäktige i Stockholms stadshus. 
Den som är intresserad av att veta vad politikerna beslutar kan följa #sthlmpol på Twitter. Där bombar jag på från cirka klockan 17. 




1 kommentar: