fredag 5 augusti 2016

Två fina bilder från 1979 och 1980 – kolla in mig och mina päron

Jag älskar fotoalbum. Sådana där man kan bläddra i, med inklistrade fotografier och kanske några enkla bildtexter. Det är något helt annat än digitala motsvarigheter. Hur välordnat ett Dropboxkonto eller album i mobilen än är ger det aldrig samma känsla. 
Min mamma visade mig idag ett fotoalbum, med hårda pärmar, som mormor gjort. Det var fullt med bilder från mina första levnadsår. Vilket tidsdokument. Jag ser ut som vilken liten knodd som helst men mina föräldrar. Vilka snyggingar! 

Se bara här:
 

Och ett år senare här:
 

De gula tonerna, glasögonen, frisyrerna! What's not to love!

Vad kommer jag lämna efter mig i albumväg? Inloggningsuppgifter till Google photo med 100 000 osorterade bilder från 2008 och framåt. 
Stackars avkomma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar