lördag 6 augusti 2016

Permanent vacation #torplife S06E46

 
Det börjar bli mörkt i västra Sörmland. De ljusa midnätterna är förbi för i år. Det är oönskade fakta som bara är att hantera. Det går mot ny hösttermin och arbete. Ungarna har börjat prata om skolan igen och jag har börjat tänka lite smått på jobbet. 
Jag kan nu spåra vissa mönster i mina långa ledigheter här ute. När jag varit här några veckor drömmer jag om att flytta ut på landet på riktigt. När det gått ännu lite mer tid och jag nämnt den tanken för min fru (traditionsenligt) och hon kontrat med att det är något som inte bör förverkligas eftersom jag egentligen inte vill det på riktigt (också traditionsenligt) och när jag därefter insett att hon har rätt (helt enligt mönstret) så börjar jag istället tänka "jaha då var vi klara för i år". Inte glatt, inte besviket, bara krasst konstaterande. Det är väl så en har att hantera semester och andra ledigheter. There's no such thing as a permanent vacation. 

 Jo jag lovar, jag är verkligen färdig med semestern nu. Verkligen. Jättejättefärdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar