tisdag 26 april 2016

Pärlor till svin men fina stunder #blogg100



De ljusa kvällarna förändrar livet. Det blir angeläget att gå ut efter middagen. Jag fick till och med mig den store ut. 
Vi spelade lite fotboll och kastade lite basket. 
Det var en fin stund. 

Själva middagen däremot var så där. Jag hade lagt manken till och köpt lite lyxuösa fiskbitar men alla ungarna ba "inte gott, jag vill ha korv".
Jag borde vetat bättre. 

###

Tittade förbi Kungsan på jobbet för att kolla in nya supertormet och passade på att ta årets obligatoriska körsbärsbild. Det var lika orealistiskt som vanligt. 


Tornet var mäktigt. Det är tyskt. Från staden Soest. Det känns som att det gör det hela bättre. Men jag kunde inte hålla tillbaka fantasibilderna i huvudet som visar hur tornet faller. Hemska tvångstanke. 



Det är 81 meter högt och ska stå i Kungsan till 22 maj. 

###

Går in på H&M på vägen hem och köper fem t-shirts av samma modell. Överraskar mig själv genom att bara välja två svarta. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar