fredag 1 april 2016

Ode till Lars Epstein och middag för sex barn #blogg100


Hotelldirektör Peter Storckenfeldt på invigningen av Continental. Och vem är det som skymtar till höger? Eppe!

SVT Nyheter Stockholm har ett fint reportage om Lars Epstein idag, en mycket trevlig man som jag haft nöjet att jobba ihop med på DN en period och som jag stöter ihop med titt som tätt på pressträffar och liknande. Senast idag faktiskt, på invigningen av nya hotell Continental. 
Lars Epstein är en av stans bästa lokalreportrar tycker jag. Inte för att han gör stora avslöjanden utan för att han är på plats och skildrar skeenden (ofta genom att närvara på medborgarmöten och liknande). Han har en personlig stil som är svår att inte gilla även för den som kanske inte alltid håller med.
En nördig och kul detalj är att jag sällan ser honom anteckna (utom kanske vid bevakning av kommunfullmäktigemöten). Sådant gillar jag. När man kan fånga grejen ändå, utan ordagranna citat.
Det är alltid lika kul att träffa honom på fältet.
Dessutom, karln gick i PENSION för ÅTTA år sedan. Ändå jobbar han mer än många andra.
Och idag har jag nöjet att få jobba ihop med hans dotter Mimmi Epstein. Fint det med.
###
På hemmafronten var det fullt ställ idag. Tvillingarna hade med sig en kompis hem på middag och storsonen två. Totalt sex barn vid middagsbordet alltså. Tur jag rutinerat roddat för tacos. Det är intressant att se tre sexåringar bredvid tre tolvåringar. De små blir plötsligt väldigt intresserade av samtalet runt bordet.
Imorgon ska jag vara barnvakt åt min systerson. Det blir ett äventyr. För honom ;)
###

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar