lördag 2 april 2016

Intensiv lördag och äktenskapets parallell-dilemma #blogg100

Läsvärt
Det finns mycket att säga om den här dagen. Men det blir en kortversion. Jag har gått på barnkalas med tvillingarna och min systerson. Den senare har jag ansvaret för till imorgon och det är första gången vi hänger på tu man hand.
Vilken seger så här långt! 
Bara glada miner, mycket ätande och lek samt det viktigaste av allt, barnet sov vid 19.34!

###

Morgonens löprunda var fin men det är inte alls så kul som det borde att springa just nu. Jag lyssnade på Det politiska spelet och avslutade allt med en stund på utegymmet vid Tanto. Jag är verkligen FÖR utegymmen här i stan. Tufft och billigt. 

###

Dagens SvD-reportage om Libanon var värt att läsa.

###

På äktenskapsfronten har det roddats på två olika scener idag. Jag har haft fullt upp med systerson och småbarnskalas och Helene har haft fullt upp med loppisfix med storsonens klass. En klassisk "jobba parallellt-lördag" alltså. Det är inte att föredra men livet låter sig inte alltid synka perfekt som ni vet. Ibland kan det ju gå flera veckor på samma vis. Det är en utmaning. Det svåra är inte att jobba parallellt, det svåra är att jobba parallellt utan att tappa bort varandra. Skräckscenariot är ju det som tusentals romaner, filmer och teaterpjäser (tror jag) handlar om. Att du plötsligt står där framför din partner som du levt ihop med hur länge som helst och ba: Vem fan är du?

###

Atladottir & Bjurwald är tillbaka i podsfären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar