onsdag 20 april 2016

Listfail och Kurt blir elak #blogg100



Jag börjar bli en sådan där jävel som inte svarar på sms och mejl. Det är inte för att vara dryg eller skicka ut några signaler utan enbart för att jag har så många grejer på gång samtidigt. Det är egentligen inte möjligt att göra flera saker på samma gång men närminnet blir översvämmat till slut när man bara fyller på och fyller på. 
Jag har testat listor men det i sig blir ytterligare en grej att göra, fylla i, ändra, ta bort och skriva upp nytt. Så det går sådär med listor. 
Alltså: Jag glömmer en jävla massa. 
Å andra sidan: Jag får också mycket gjort. 

###

Idag var så späckad att jag knappt minns vad jag gjort. Mina bilder i mobilen skvallrar. Besök på Östra Real, ett antal telefonintervjuer, cykling genom stan. Hem till ungar och sjuk fru och lite kvällsjobb. 


Jag tog ett snack med några elever på Östra Real. De älskade att bli fotograferade. 

Jag läser Erland Loes "Kurt blir elak" för barnen när de ska sova och skrattar högt. Kurt har en gul truck och drömmer om att bli rik. Hans fru varnar honom för att bli rik ety det gör folk elaka. Kurt räddar livet på en matros och får en diamant som tack. Den är stor som en fotboll och plötsligt har Kurt 50 miljoner kronor. 

Sedan börjar det gå utför. Kurt har lovat att inte bli elak den dagen han blir rik men vad är löftet egentligen värt?

###

Vid sängen ligger ett vykort. Det är från min bror. Han är i Asien och dyker. 

Jag sätter klockan på svintidigt och släcker lampan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar