onsdag 6 april 2016

Ja det är okej att du refererar till min blogg #blogg100

Jag slogs av det häromdagen, när jag hörde en kollega säga att han "sett det" när jag berättade om något jag gjort eller varit med om. 

Samma dag hörde jag något liknande igen. Eftersom jag halkat in på det här äktenskapsämnet (mycket spännande) så händer det ju att jag skriver en del om min kära hustru här ibland. Hon stod och berättade för en gemensam vän om en specifik händelse (som jag bloggat om) och vännen ba: Ja jag läste det... någonstans, på Facebook eller så. 

På Facebook? Pyttsan. Det var eder favoritblogg CA:AN:JE som varit framme. 

Jag har en teori om varför det är så här. 

En blogg som den här, med ett blygsamt antal läsare jämfört med riktiga bloggare och med ett ofta dagboksliknande anslag, betraktas inte som lika offentligt som exempelvis ett inlägg på valfritt socialt medium. Lite märkligt med tanke på att det är en blogg, fullt synlig på INTERNET, men min känsla är ändå den. 

Härmed vill jag bara göra klart. Denna blogg, hur pruttig eller personligt det än blir finns ju till för att läsas. Jag skriver här enbart för mitt eget höga nöjes skull, men om jag ville bevara det för mig själv hade jag använt en old school diary. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar