tisdag 5 april 2016

Back @ IPhone - den här appen är skälet #blogg100


Swype går att ladda ner här. Bilden är en skärmdump när jag skriver med Swype i en annan favoritapp: Evernote.

Jag har haft en android-mobil de senaste två åren men har nu gått tillbaka till IOS och Apple med en Iphone 6S.
En stor anledning till varför jag gillat min Sony Xperia har varit att det är lätt att skriva på den. Den har en inbyggd swipe-funktion som gör det lätt att liksom dra fram orden över skärmen. 
Till min glädje har jag upptäckt att det nu finns en välfungerande app för Iphone med samma funktion. Den heter Swype och kostar en tia. Du hittar den här.

Det är ovärderligt att kunna skriva snabbt på mobilen. Jag gör ofta intervjuer enbart med hjälp av anteckningar i mobilen och de flesta av mina blogginlägg skriver jag också mobilt. 

Testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar