söndag 24 april 2016

Boxningsgala på Hovet och brorsan fyller år #blogg100



Boxfest

Jag trodde inte att jag skulle få med mig någon eftersom jag som vanligt inte planerat något långt i förväg. Men det hände! Min kompis Tjurn hakade på trots extremt kort varsel och fan vad jag är glad för det. Det var en riktig upplevelse att få se Mikaela Laurén fullkomligt utklassa kroatiskan Ivana Habazani. När Laurén dominerat henne i två och en halv rond avbröt domarna och Enskedes stolthet vann på teknisk knockout. 

####

Informationen kring gårdagens gala var helt värdelös. Varken jag eller Tjurn lyckades googla fram något vettigt matchprogram och på plats fanns heller inga scheman vad vi såg. 
Men en positiv sak med detta var att jag hittade den här bloggen i allt surfande på jakt efter adekvat info: Mr Ringside. 
Det är två gamla kvällstidningsgubbar som skriver och det hela verkar väldigt initerat och rappt. Läsvärt. 

### 

Det är min lillebrors födelsedag idag. Han har varit utomlands så länge att tvillingarna inte kommer ihåg att jag har en bror. Vi skickade en lökig film till hälsning och den kan inte anklagas för att vara orealistisk. Inget barn ville säga något och alla var skitiga precis som vanligt. Utmärkt födelsedagshälsning alltså.

###

Läste precis färdigt Erlands Loes "Kurt blir elak" för ungarna som godnattbok. Den var bra. Kurt är en vanlig knegare med tre barn som drömmer om att bli rik. Hans fru är skeptisk, säger att den som snabbt blir rik lätt blir elak. Och så blir Kurt hastigt rik och blir elak. Så elak att han köper en betong- och asfaltssågarmaskin som han mörsar rakt in i Stortinget med. 
Slutet är ju givet. Liksom storyn i stort. Men det är ovanligt roligt berättat. 

### 

Imorgon väntar en kölhalning till arbetsdag. 



2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera