söndag 13 mars 2016

Two sided politics #blogg100




Läser DN och  SvD. Blir matt. Tänker som många gånger förr att det finns för många politiker som är intresserade av att vinna val. Tänk vad intressant det skulle bli om politiker i större grad saluförde idéer istället för kampanjstrategier.
Dock hittade jag en intressant grej i Anders Q Björkmans intervju med Orhan Pamuk, med bäring på bostadsdebatten.
Som Anders lade märke till:



###

Slänger ungarna i lådcykeln och rullar till Gamla stan för dans. Marcus Birro är också där, med sitt barn. Någon gång ska jag slå mig i slang med honom.

###

Min son säger att han kanske ska bli konstnär när han blir stor. Och dansare. Bra säger jag. Om du tränar mycket på att rita, måla och dansa kan du det.
"Man måste ha mycket tålamod när man ska bli konstnär i alla fall. Jag har inte så bra tålamod", säger han.
Tror du inte att man måste ha bra tålamod om man ska dansa?
"Nej inte lika mycket. Man måste vänta så mycket på att färgen ska torka när man är konstnär".
Ja det är ju sant, tänker jag.

###

Såg premiäravsnittet av House of Cards såsong 4 igår kväll. Bådar gott.

###

Imorgon fyller årets #blogg100 fjorton dagar. Hittills inga svårigheter att keep up with the pace.

###

Förresten, ni som är stockholmare, har ni hört att vi kanske får en "night mayor" framöver? Det låter som en vettig idé. Det skulle knappast kunna göra det svårare där ute för alla kultur- och nöjesarrangörer i alla fall, tänker jag.

### 



Igår var det kortspremiär! Sprang runt Söder i solsken. Idag pressade jag mig iväg till gymmet. Det var värt, trots att jag kände mig sjuk innna. Det gick över liksom, som så många gånger förr. I lurarna: Bas och Urgehal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar