lördag 5 mars 2016

Möter granne i hissen och inser att mina vardagsproblem är noll i jämförelse  #blogg100

Åkte till Katrineholm igår kväll för att hämta ungarna som varit hos mina föräldrar några dagar.
Allt gick bra.
Förutom att min mobil laddade ur sig helt redan jag gick och lade mig. Och ingen laddare med mini-usb gick att hitta i hela huset.
Katastrof.
##
Nästa dygn. Idag alltså, sitter jag hemma I Stockholm igen utanför tvättstugan och skriver ovanstående i mobilen. Jag skriver alltid i Evernote för att sedan klistra in i Blogger-appen. Säkrare. Smidigare.
En granne kommer fram med två barn i släptåg och berättar att de numera är tre i familjen istället för fyra.
Mannen har dött.
Gått bort i cancer. 
För tre veckor sedan. 
Jag knycklar ihop mina petitesser till problem och känner hur det knyter sig i halsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar