tisdag 29 mars 2016

Äktenskapet som sagt #blogg100

Till min stora glädje läste min hustru gårdagens inlägg. "Så du ska bli äktenskapsbloggare. Du är knäpp". Typ så sa hon.
Ett gott betyg!
Det övertygade mig att hålla fast vid det här med samlivstemat.
Det har varit mycket sådant idag, på ett bra sätt. Vi har tagit två dagar ledigt för att förlänga påskhelgen och idag drog vi iväg till Södertälje och gjorde Tom Tits med ungarna. Det var över förväntan. Och mycket lättare än jag trodde. Det är ju alltid ett jävla sjå att få alla ut genom dörren samtidigt och det är ju inte säkert att man möts av jublande entusiasm bara för att man anstränger sig och "gör något kul för ungarna" som det heter.
Det var inget jubel idag heller men alla hade kul när vi väl var där.
Ett tips till alla andra med familj som känner ett mått av stress när det är dags för familjeutflykt: Sänk ribban i ditt eget huvud.
Tänk inte "vi ställer klockan så vi kommer iväg tidigt och kan vara igång vid 11". Tänk istället att det är rimligt att vara där till klockan 14. Då blir det ändå ett par timmar innan det stänger och i ärligheten namn är det inget av barnen som orkar mer.

Ett annat tips. Teama upp med den andra vuxna. Försök att sänka ribban ihop. Det blir bättre då.
Okej, det om det. Det bästa med Tom Tits var att det var lite folk. Ingen kö till aktiviteter, ingen kö till maten, ingen kö till toaletter. Alla med barn vet vilken glädje detta innebär.
Det är så eftertraktat med nöjesparker utan köer att det skulle gå att starta en helt utan attraktioner så länge det är garanterat köfritt. I kid you not.

###

I övrigt har jag kikat in på Google+ idag. Jo det är säkert!
Jag läste ett inlägg av @svartling där, en techbloggare, som jag gillade. Han har testat typ alla nya prylar som finns och skrev en grej om Apple Watch som är det första jag läser om den som får mig att vilja ha en. Diktafonen som omvandlar dina röstmemon till text! Det är ju inte klockan i sig utan en app såklart men enligt denna @svartling ska funktionen vara så bra via klockan att det går att pratanteckna korrekt trots att du befinner dig i trafikbrus.
Det skulle jag gärna testa.

###

Dagens tripp har också inneburit en detour till Nykvarn.
Åker ni dit någon gång kan jag tipsa om Goggos pizzeria. En trevlig liten gul träkåk alldeles vid stationen som är som en pizzeria ska vara. Och Goggos. Bara namnet är ju värt ett besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar