måndag 7 december 2015

Tesla, graffiti och skrivarbete på 7-Eleven #jobblife

Sol över City.

Rolf Carl Werner.
Tim Timmey.

Bayne.

Jobbade på 7-Eleven på Hantverkargatan.

Karin Ernlund (C) och pressekreterare Gustaf Arnander väntar på partikollega Kristina Yngwe i en Tesla.


Angelica Jonsson med sina hundar Önska och Lycka under misteln vid Centralen.


Vaknade ovanligt stadig med tanke på måndag och allt vad det innebär. Det var ju ljust ute! Tog soldatjackan och kastade mig glad i hågen upp på hojen. Tog en bild på Operan och Grand Hotel när solen slickade deras fasader.

Var inne en stund på redaktionen men cyklade strax iväg igen på grund av en pressträff med Centerpartiet på Kungsholmen. Det var mycket snack om en Tesla innan, ni vet en sådan där svindyr elbil som backas av en norsk miljardär, men det var egentligen helt oviktigt.

För att få ut artikeln så snabbt som möjligt skrev jag den på 7-Eleven på Hantverkargatan. Ett ställe värt att minnas för alla laptop-jobbare. Där finns både bord med riktiga stolar (ej barstolar) och fritt wifi.

På väg tillbaka till redaktionen stannade jag till vid graffiti-skyltfönstret i Passagen i NK-huset och tog bild på målningarna som skapats där under helgen. Min favorit: girafferna av Tim Timmey.

På hemmaplan statuerade jag exempel idag. Min son var arg som ett bi eftersom jag skulle laga "äcklig linsgryta" men jag framhärdade med god ton och vad hände när maten väl stod på bordet?

Jag – Min son = 1 –0

För övrigt är Krösus precis det jag vill lyssna på för tillfället. 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar