tisdag 15 december 2015

Snöbollsattack mot turkiska ambassaden och julshow med punk #sthlmlife

Turkiska ambassaden.
Det var ju fan att jag inte hann fram innan allt var över. Men jag skrev ändå. Rubrikordet snöbollsattack är för bra för att låta bli.
Det hade blivit ett bra litet filmklipp om jag hade kommit tidigare: snöboll efter snöboll landar pä trappan till ambassaden samtidigt som demonstranter skanderar något slagord mot Erdogan.

Jaja, bättre lycka nästa gång.

Jag skrev en liten kvart om att lånecyklarna som ett gäng KTH-studenter placerat ut i stan kanske inte är stulna trots allt och sedan var jag tvungen att cykla så inibaljan fort för att hinna till ungarnas skola. Det var big show night. Julshow minsann. Satan vad bra det var. Sjutton låtar på raken varav en var en fin cover på Ebba Gröns "800 grader". Fast omgjord till 800 tomtar. Vilken hit.

Jag hade tänkt att skriva en drapa om julkalendern också men jag tar den en annan gång. Vinkel: Den är bra. Jättebra.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar