måndag 14 december 2015

Luciatåget sjöng bara för mig ensam som jag var där i Stadshuset när alla andra gått för att käka julbord

Jag jobbade i Stadshuset idag. Det var årets sista kommunfullmäktige och då var det ju dags för Twitter-rapportering.
Det brukar börja vid 16 men eftersom alla ledamöter skulle käka julbord drog det igång två timmar tidigare. Vilket jag inte hade koll på utan upptäckte via Twitter då politiker och journalistkolleger började skriva grejer. Det var ju bara att kasta sig upp på lådcykeln och dra iväg fort så inihelvete. Eller fort så inibaljan  som Björn Ljung (L) skulle ha sagt.

Det var för övrigt ett ganska mustigt sammanträde idag. Det hade substans som @viktorbk sa där uppe på presshyllan. Ofta är det ju bara skit och debatt för debattens skull och det är sällan skoj. Eller ibland är det skoj, men helt tomt på annat värdefullt.

Efteråt skyndade alla iväg till julbord och och jag satt kvar och skrev en stund och då hände det här. Det var så nära jag kom ett luciatåg i år.
Det räckte gott.
Sjunga kunde de i alla fall.



Det jag skrev kan du läsa här. En jävla matig sammanfattning om jag får säga det själv.

Med Storify och allt.

Det här beslutade dina politker ikväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar