onsdag 19 augusti 2015

Jobbat en och en halv vecka — är trött

Det går fort att glömma bort semestern. Jag har nu varit hemma i Stockholm och jobbat i snart två veckor. Det har varit bra veckor – men också veckor kantade av många jobbtimmar och lite sömn.
De kommande veckorna är avgörande för hur resten av året blir. Det är nu det gäller att sätta rutiner som håller.
Det är så satans svårt bara.
Det är jobb, det är familj, det är träning och det är... Nej det är inte så mycket mer. Men det är tillräckligt många delar för att tiden inte ska räcka till.

När jag skriver det här nattar jag barn samtidigt. Vi har läst bok så egentligen sitter jag bara i deras rum och håller sällskap. Det är ett så kallat tidsfönster. Egentligen borde jag väl bara sitta och stirra i en vägg för att rena skallen men det känns så jävla... Tomt.

Tvillingarna har börjat skolan idag. Och det gick bra. Tänk vilken grej.
Nu håller vi tummarna för att det fortsätter så.

PS Kolingsborg vid Slussen har målats med graffiti som ni vet. Imorgon ska jag skriva en artikel om det. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar