söndag 15 september 2013

Köpte kassettbandspelare för 15 kronor, länge leve kassettbandspelaren



Vi gick till loppisen på Zinken i går som ordnades av Söderandan. Södermalmsnytt var där och representerade och jag tog med ungarna för att säga hej till kollegerna som jobbade samt ge ungarna en chans att fynda något billigt i plast.
Vilket fynd vi gjorde. Vid ett av stånden stod en kulört och billig bandspelare som sonen genast lade märke till. Han gillar knappar och den här grejen hade fem stora, samt en mikrofon.
Apparaten kostade 15 kronor och kvinnan som sålde den intygade att den skulle fungera.
Jag pungade ut direkt. Jag och min brorsa brukade spela in egna radioprogram som barn och jag kommer ihåg hur kul vi tyckte det var att göra röster och hitta på "sketcher". Vår kompis Stoffe brukade vara med och då blev det alltid något speciellt av programmen. Jag minns att Galenskaparna och After Shave var en inspirationskälla då En himla många program gick på tv vid den här tiden. Det var mycket "nu ska vi få träffa Conny Böckling från Mesopotamien" och sådant. Hilarious, tyckte vi.
Nu är mina tvillingar är betydligt yngre än vad vi var när vi höll på att spela in oss själva, men de körde samma grej fast på sin nivå. Så fort jag satt i nya batterier och letat fram en gammal kassett med Gyllene Tider så blev det rollspel med bandaren i centrum. Konstig sång över Per Gessles gälla stämma och abrupta avbrott med haranger av "bajs och prutt" fick båda att ömsom dansa, ömsom bubbla av skratt.
Det var en fröjd att se.
Länge leve kassetten.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar