torsdag 27 juni 2013

#torplife dag elva – en teaterdirektör, en våldsam en

Jag är på teater. Dottern kör med en orange leksaksbil på farstutrappan och spelar upp ett stycke skruvad improvisationsteater.
"Det var en toffelkörare som kunde köra bilar. I vatten."
Jag och sonen sitter på utesoffan och tittar och lyssnar.
"Vilken bra historia" säger sonen.

Min syrra har just åkt hem och ungarnas mormor har inte hunnit komma. Det är en stund av stillhet och förnöjsamhet som råder på farstubron.

"Nu får du berätta" säger dottern till sonen.
Det är regissörsbyte.
Jag håller på att nicka till där på soffan, det var en natt med mardrömmar och jag var tvungen att gå upp och trösta och värma mjölk.
Tyvärr innebär regissörsbytet på farstubron fysisk aktivitet hos publiken.
"Ni måste ställa er på gräsmattan och göra så här."
Sonen visar. Jag gör. Motvilligt. Försöker övertala regissören om att publiken får en bättre upplevelse om den får vila lite.
Regissören ger blanka fan och blir snart aggressiv.
Jag säger att teaterdirektörer (jag vet inte varför jag inte sa regissör) blir av med jobbet – får sparken – om de inte är snälla mot a l l a på teatern.
Det går så där. Teaterleken slutar med att regissördirektören dunkar en pinne i huvudet på en intet ont anande scenarbetare i form av en tvillingsyster.

Viktat, alltså andel våld i relation till andel rolig lek, är det ändå en fantastiskt bra stund in the house of Laggartorp en vanlig dag i #torplife 2013.



@a_jennische

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar