söndag 16 juni 2013

#sörmlandturochretur – extended version

För tolv timmar sedan stod jag på Statoil i Midsommarkransen och hämtade ut en hyrbil, en liten lastbil. Sedan dess har jag hunnit köra hem den och packat den med cyklar och andra sommarsaker, varit på Ikea i Kungens kurva och packat den ännu mer samt köra hela skiten till torpet i västra Sörmland.
Där tömde jag bilen, skruvade ihop alla Ikea-grejer (utom en liten stol), åt en enkel sill-lunch och hann lyssna på världens bästa lp (Suicidal Tendencies första) tre gånger innan det var dags att köra 14 mil hem igen till västra Södermalm.

Nu sitter jag som om inget har hänt och nattar barn. (De fick vara hemma med sambo på grund av effektivare då).

I morgon tar jag med mig allihop och gör om samma resa igen, fast då stannar vi på torpet tack och lov. Och så slipper vi lastbilen.

# System of Down "Steal this album" är underskattad.

# Gates of Slumber "Blood and Thunder" likaså.




Hyrbilen.



Team Ikea.



Fifan.



On the road.



On the grusväg.



#torplife.



Unpacking FTW.



Baksidan.



Hjälmaresund.



Det var lite segt en bit där efter Borsökna.


Sedan blev det bättre igen.

@a_jennische

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar