fredag 26 april 2013

Ärendelistan vecka 18

Jag har fått tillbaka lite av mina forna krafter efter den värsta vintern någonsin. Det har inverkat mycket gott på stämningen på jobbet samt på jobbet i sig.

De två senaste veckorna har varit riktigt bra med en blandning av allvarliga och mer lättsamma artiklar.

Den här veckan publiceras mitt långa reportage (långt i jämförelse med standardartikel på 2 500 tecken) om hemlösheten i Stockholm till exempel. Det blev lite annorlunda än jag tänkt från början men det gör ingenting känner jag nu.

I avdelningen lättsamt hamnar den här spaningen om hur vårt psyke långsamt bryts ner av att behöva ägna tid varje dag åt att trassla upp sladden till hörlurarna.

Sist men inte minst har jag skrivit om att byggare och arkitekter kritiserar Stockholms stad för att alltid prioritera högsta markpris i stället för bästa de bästa byggnaderna. Jag hoppas att den kan leda till någon form av uppföljning.

Hoppla.

@a_jennische

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar