Annandagen. Vi åkte som planerat till Kosta outlet. Det är stort, tomt och vissa gånger går det att göra riktigt bra klädfynd. Men fiket och restaurangen är katastrof. Tänk flygplats och Åbofärja. Kallt, kalt, kaffe på termos och Delicatokakor. Förjävla omysigt.
Den äldste skulle få nya termobraller och vinterjacka men han snea av någon anledning till och vägrade plötsligt. "Jag vill inte ha någon!" skrek han.
"Okej", sa vi och sparade en tusenlapp. Får se hur värt det känns den dagen vi vaknar till snö och tio minusgrader och hans gamla jacka ramlat i bitar. Men men, den dagen den sorgen. Vill pojken ha för små och trasiga kläder, låt honom hållas.
Mitt intag av nyhetsmedier är minimalt för tillfället men min sambo berättade intressant sak om Bonniers nya ambitiösa magasin Icon. Enligt en källa med "god insyn i projektet" som det heter, ska upplagan redan ha skurits ner från 6 500 exemplar till 5 000 stycken. Det blir svårt att överleva med sådant tapp efter bara ett par tre nummer.
Synd på en produkt som är ett magasin som satsar på välskrivna artiklar. Kanske inte lika synd om man tänker på det faktiska innehållet. Icon luras lite med sin finkulturella look. Den är inte så gedigen och full av journalistiskt sprängstoff som jag hoppat. Den innehåller på tok för mycket livsstilsshopping och resematerial. Resejournalistik bör brännas på bål, hur väl förpackad den än är.
Men jag är beredd att ge Icon en eller ett par chanser till, om den skärper till sig och skär ner på plocket, lägger till lite mer analyserande material och kastar ut alla storstadsweekendtips. Om jag har råd vill säga. En tidning som kostar närmare hundralappen ska duga till mer än en snabb genombläddring.
God fortsättning.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar