onsdag 1 juni 2016

Åker och badar på playa del Tanto #blogg100

Swedenborgsgatan på Södermalm.

Rutinerad som jag är packade jag matsäck redan i morse, innan jag åkte till jobbet, för att snabbt kunna komma ner till stranden efter att ha hämtat ungarna. Vilken succé.
Vi kom dit, tvillingarna hittade genast en kompis och turligt för mig så har hon en trevlig förälder. Vi satt där och pratade i eftermiddagssolen. Ungarna badade och stojade och allt var ovanligt lugnt och skönt. Jag tog ett dopp till och med. Ett snabbt ett. Det var friskt.

Helene är i Göteborg så senare under kvällen, när barnen somnat, är det ovanligt tyst hemma. Jag lyssnar vidare på Saudivapen. En osannolik historia. Den är spännande, trots extremt lågt tempo.

På väg till jobbet i morse körde jag via Swedenborgsgatan. Den har blivit gågata igen. Imorgon kommer forna TV4-chefen Jan Scherman stå här och sälja sin egna specialkorv Scherminator. Bara en sådan sak alltså.

Sedan åkte jag vidare till Götgatan för att fördjupa mig i Brother Tuck och det förlorade serveringstillståndet. Jag fick inte veta så mycket mer än det jag redan visst men ändå, det är alltid värt ett försök att knacka dörr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar