fredag 8 april 2016

Getterna som sjunger Queen och fredagströttheten #blogg100



Vad mäktigt det är att få skratta mycket. Ni vet så där mycket så att tårarna sprutar och hur man får magkramp.

Idag hade vi en sådan skrattfest på jobbet. Min kompis Arne postade en film på Facebook, en mashup av Queens Bohemian Rapsody och ett gäng bräkande getter. 

Så kul. Jag minns inte när jag skrattar så mycket sist. Det var något med bräkandena och ansiktsuttrycken.

Jag vet också att det klippet aldrig kommer att bli lika roligt igen. När man uppnår det där glädjeruset så är det en gång det sker kring samma grej. 

Min kollega Clarence konstaterade samma sak. "Jag kommer visa det här för Elin hon kommer bara... hmmm haha kul, typ."

Men det är okej för det var ju kul första gången och man kan tänka tillbaka på det och tänka på att det var kul och nästan börja skratta igen.

Med vetskap om att jag nu vridit upp förväntningarna för högt: här är videon. 



###

För övrigt är talskript-funktionen, eller vad den heter, i Iphone riktigt bra. Du trycket på mikrofonsymbolen i Anteckningar-appen och vips kan du prata in dina anteckning – som genast blir skriven text! Halva det här inlägget är gjort på det sättet, sedan blev jag tvungen arr sluta prata högt för mig själv för att inte störa ungarna. Kom ihåg att säga orden för "punkt" och "komma" etc. 

###

Tröttheten som slog till med full kraft idag när jag hämtar ungarna från skolan var inte nådig. Jag låg blick stilla i en halvtimme, sedan var jag tvungen att resa mig för att tvätta och laga middag. 
Efter lite nudelsoppa, några koppar kaffe och tre fyra fem stadiga nävar popcorn känns det bättre igen. 
Imorgon är det lördag. Då tar vi nya tag. Med lördags mått mätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar