lördag 26 mars 2016

Sportar världens fulaste keps (eftersom den gör mig lycklig) #blogg100

Jag har en gammal filtkeps som det står San Francisco 49:ers på. Den är skev och luktar lite mysko men är min absoluta favorithuvudbonad. Jag mer eller mindre bor i den hela somrarna. Den hör till torpet och ska aldrig användas på andra platser men när jag är där då ska den på. Den gör mig glad. 49:ers-kepsen symboliserar ledighet, lantluft och frihet.
Men, och det finns ett men.
Min hustru hatar den.
Inför varje sommar hotar hon med att åka i förväg till torpet och elda upp den. Dels för att den är ful i sig men också för att jag är ful när jag har den på mig.
Jag kämpar emot med allt jag har. Säger att "du slänger den där kepsen och du slänger bort min glädje över att vara på landet".
Än så länge har jag vunnit kampen.
Det var premiär för kepsen idag när vi åkte ut och tittade till torpet på väg till mina föräldrar för att fira påsk.
Jag tog på mig den och kände hur alla bekymmer bara rann av mig. Jag blev en annan, mer jordnära typ på en gång. That's the magic of the 49:ers-kepsen!

Jag låter den ligga framme på hatthyllan som en utmaning till min hustru. För att se om hon vågar ta steget.

Glad påsk!

PS Min morsa är en jävel på att baka. Kolla in tårtan här nedanför som hon drog ihop på typ en kvart. Ett fågelbo av gotter! Se och lär ungdomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar