lördag 19 mars 2016

Saturday sweat #blogg100

Lördag.
Det enda jag och Helene sätter upp på önskelistan är att hinna träna, gå till gymmet eller springa ute i friska luften. 

Ingen av oss går och tränar.



Istället slår familjeplikten in, det är ju ändå lördag, vi borde göra något alla tillsammans, det blir trevligt. Och det är det ju.
Så vi drar till Fotografiska. Reducerade från början, eftersom stora sonen är kvar hos kompis.
Det är svinlång kö.
Men barnen håller ut. Där inne ser vi Erik Johanssons mindfuck-bilder med dragkedjsvägar, uppochnervända hav och utochinvända torp. Det är kul, en kort stund. Ett barn uppskattar det och gillar konsten. Det andra bara frågar när det är slut. 



Vi går och äter sen lunch på Skrapan. Går hem via Solgläntan. Ungarna leker i parken en stund. Det är lite sol och det faller några snöflingor. Det är Söderkvarter jag sällan besöker men tycker om. 


Dagens media

Appen Acast, podcast-gallerian ni vet, har ett stort utbud av svenska podcasts jag tidigare aldrig hört talas om. Till exempel har Kristian Luuk en podcast som handlar om tv. Jag tänkte vafan, det kanske är värt ett försök och valde avsnittet då han intervjuar Hanna Stjärne, SVT-chefen. Hon var inte lika stolpig som jag hört henne förut, men det säger dessvärre inte att det var särskilt kul och bra. Kristian Luuk, som ju borde kunna tv, ställde otippat svala frågor och det hela blev rätt lamt tyvärr. 
Döm själva på Tv med Luuk.
Tv med Luuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar