torsdag 17 mars 2016

Kolleger från andra mediehus ringer och vill ha nummer #blogg100

Jag halkar in på en blogg  jag aldrig tidigare läst via Facebook-gruppen för blogg100-inläggenJag fastnar vid en rubrik om ett upprop som heter #jagsmygerinte
Spännande, vad kan det vara? tänker jag.


Det visar sig vara betydlig mindre uppseendeväckande (hoppades på något sexuellt) än jag trott.


Det är ett upprop för transparenta bloggare. En grupp som kallar sig #betterbloggers vill att bloggare som är sponsrade och som gör betalda inlägg bör visa det med en liten banner.Säkert ett gott initiativ. Bra i denna tid av mixed martial media arts där annonser och redaktionell text ibland är förvillande lika.Min spontana tanke är dock en helt annan. Tänk att få vara en sponsrad bloggare! Få en massa gratisburk för att hylla den senaste fulölen!

Nej. Det är inte min grej. Jag håller mig till att blogga gratis och amatörmässigt, för extremt få – men fina – läsare.

###

Mer 1

Dagens snackis på redaktionen

Lata journalistkolleger på andra mediehus som ringer efter att ha läst en av våra artiklar och ber att få nummer – som finns på hitta.se eller vars ägare bara är en Facebook-sökning bort. Idag hände det igen. 

Mer 2

Min kollega Sanna Källdén  (på samma redaktion som jag) är en fucking star vad gäller att göra små fina videoreportage. Se bara här när hon hänger med Silvana Imam i hemkvarteren i Jakobsberg.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar