torsdag 11 februari 2016

Ett journalisttips och en bra artikel om Snapchat

Jag är en värdelös bloggare. Jag skriver för sällan, för dåligt och kan inte hålla mig till ett och samma ställe.

Å andra sidan är det det som är det fina: Jag bestämmer hur och när.

Dagen till ära (det är ju ändå torsdag) ska jag bjuda på ett av mina allra bästa journalisttips.

Så fort du pratar med en person på telefon som har något att säga, representerar en intressegrupp, är sakkunnig, är politiker eller bara allmänt svår att få tag på: SPARA KONTAKTEN I DIN DIGITALA TELEFONBOK. Namn, nummer och så mycket info som möjligt.

Obetalbart. Nästa gång söker du i din telefon och bam! så ligger du steget före.

Och så en grej till. Snapchat är inte helt lätt att använda och se poänger med men efter att ha läst den här artikeln kände jag wow.

Läs den här Buzzfeed-artikeln och du får en helt ny bild av Snapchat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar