lördag 5 december 2015

A lot of glasyr. Kids style.
Jag skulle göra en enkät på stan i fredags. Ni vet en sådan där “fem personer får en och samma fråga och svaren redovisas med namn och bild”. Jag gick längs Skeppsbron och det regnade. Jag hade ingen framgång. Jag frågade en, två, tre och fyra och fem personer utan att någon nappade på att vara med. Jag trodde att jag hade hittat rätt “offer” när jag såg en man lunka fram längs kajen till synen helt obrydd om den isande nederbörden.

Jag gick fram och framförde mitt ärende, kanske uplevde han jultiden som inte enbart njutbar. Kanske fanns det något litet skav att berätta om i vår julångestkalender?

Han tittade på mig. Gav mig inget att gå på överhuvudtaget.
 
Älskar du allt med julen? frågade jag.

– Ja det gör jag. Och jag älskar också Jesus, svarade han.

Jag tackade för mig och gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar