onsdag 13 maj 2015

Pressträff om Norra Tornen

Det var ett påkostat showroom på Norra stationsgatan 75.
Där fanns journalister och arkitekter och Viggo Cavling.

I fokus: Fastighetsutvecklaren och byggherren Oscar Engelbert samt tvillingtornen Norra tornen som han ska bygga på Torsplan.

Där fanns mat men jag åt inte.
Jag är värdelös på att mingeläta. Privat är det okej, men i tjänsten, när jag är där för att prata med folk jag inte känner: för svårt att använda händerna rätt. Jag måste ju vara beredd på att anteckna också. Visserligen har jag tränat bort papper och bock, men ändå. Det blir för tricky.

Viktor Barth Kron var där.
Lars Epstein såklart.
SVT med sina kameror.

Arkitekten från OMA körde några slides. Oscar Engelbert körde pang på stående på golvet utan mikrofon.

Jag fick en kortare intervju med honom efteråt. Kan är trevlig att prata med. Svarar på frågorna.
Jag ska skriva en artikel på ämnet idag. Som inte handlar om Norra tornen utan något helt annat. 

Efteråt satte jag mig att skrev – och åt på thaikiosken utanför Stadsbiblioteket.

Oscar Engelbert.


Lägg till bildtext
Här vid Torsplan börjar tornen byggas efter sommaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar