lördag 16 maj 2015

Luftgevär och svidande händer #torplife

Mina händer är som sandpapper. Det är jorden som gjort det. Ingenting är mer uttorkande och förödande för kontorshänder som jord. Det svider och kliar men what the fuck. Det är fan så gött att ha ont i händerna efter att ha jobbat med dem ordentligt.

Ungarna och jag sköt med luftgevär förut. Jag hittade mitt och brorsans gamla Diana hemma hos mamma och pappa häromdagen och tog med det hit. Fan så kul. Vi radade upp burkar, vattenballonger och tetror fyllda med vatten som vi pangade på. Jag var otippat bra.

För några år sedan gav jag och Helene bort ett luftgevär i 35-årspresent, vilket är en alldeles lysande vuxenpresent. I så hög grad att jag faktiskt gav bort ett graverat luftgevär i bröllopsgåva häromåret. "Ni är mitt i prick". Ja ni fattar. Med deras namn ingraverade i kolven. Supersnyggt.

Det är oklart om de använt det, men vad spelar det för roll.  Hellre ett oanvänt luftgevär än en ful och tråkig skål eller något.

Nu ska jag dricka folkbärs och diska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar