fredag 3 april 2015

Kräkfest på väg till #Katrineholm

@SJ_AB var inte bra idag. Jag och ungarna skulle åka till Katrineholm. Jag visste att det var ersättningsbuss från Stockholm till Södertälje och jag var ute i god tid.
Ändå: bussen blir sen och vi missar tåget i Södertälje.
Ungarna vart tappra. Vi hängde en och en halv timme på stationen, käkade mackor och glass. Det var trots allt sol ute.  Ungarna sprang runt och var glada.
De var framförallt lättade över att slippa bussen. Dotter kräktes fem gånger mellan Stockholm och Södertälje. Son kräktes inte men klagade hela vägen över illamående.
Jag var rätt mör när vi slutligen kom fram.

Den osannolika vinsten.
En tröst var att jag fick resa i min nya #MästarnasMästare-tisha som jag vann så konstigt på Twitter. SVT har bett att få läsa upp mitt mejl i Eftersnack på söndag så då får ni hålla ögonen öppna. Jag har också lovat att skicka redaktionen en bild på tröjan när den sitter på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar