söndag 29 mars 2015

Dissig tweet gav t-shirt

Jag satt här i mina barns sovrum och kollade Twitter lite när jag såg en massa snack om Mästarnas Mästare. Ett program jag sett en enda gång och som jag inte gillade något vidare på grund av att jag inte alls går igång på sportstjärnor och aldrig har koll på de som är med. Jag vet inte varför de är grymma och har därför svårt att få feeling.
Hur som helst. 

Jag skrev det på Twitter. Fast kortare och mer konsist. 
Jag skrev "Mästarnas mästare. Kan inte komma på något tråkigare"
Plösligt får jag tweet från okänd person som bara: "Så ser alltså en vinnartweet ut. Grattis till tröjan"

Jag bara: What!?

Jag satt ju barnens sovrum och väntade på att de skulle somna. Hade ingen aning om något. Visste inte ens att programmet var igång just då.

Jaja. En sekund senare får jag en tweet till från Mästarnas Mästare!
Som säger att Britta Z gillat min otrevliga tweet och tydligen belönat den med en tröja.
Skumt. Och kul. Samtidigt som jag skäms lite. Just det här programmet kanske var skitbra.

Samtiden är märklig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar