måndag 22 april 2013

Glasspaus - an act of love

Hon till höger är superglad över att ha hittat ett exemplar av den nya Magnum crème brûlée
Ibland behöver man en paus i arbetet. I dag skickade jag ut ett uppfordrande mejl till mina kolleger för att påminna dem.

"Nu tar vi fem minuters rast, föreslår jag.


Vi går till 7eleven och köper glass."

Jag fick med mig fyra personer. Det får anses som en framgång. Jag valde liksom Emelie att prova den nya Magnum med smak av crème brûlée. Den började bra med en ganska stark förnimmelse av the real deal men sedan blev det bara glass av alltihopa. Süpersött dessutom. Så sött att variationerna i kompositionen försvann på vägen.
Nej, den får bara en 3:a.

Vad Emelie tyckte? Nej, jag tror inte att hon blev överväldigad hon heller.

@a_jennische
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar