måndag 11 april 2016

Snabbskriver en artikel lutad mot ett träd utanför Rosenbad

Han såg inte särskilt knäckt ut idag, den gamle S-ministern Anders Sundström. Jag var en av alla journalister som såg honom prata om sin  utredning av Bromma flygplats på en pressträff på Rosenbad idag. 
Han var rak i ryggen och verkade rätt munter. Antar att han gillar flygplan. Eller vad vet jag, han kanske går igång på att lägga ner flygplatser. Han presenterade hursomhelst förlag på båda sakerna samtidigt. Arlanda bör ha mer flygplan och Bromma inga alls. 


Det var kul att vara i Rosenbad, där har jag aldrig tidigare varit på pressträff. En fick ju gå igenom larmbåge och allt. Fullt med reportrar var det. Så fullt att jag blev tvungen att hoppa in i mitten av en rad med stolar, en plats i mitten är inget jag föredrar, men det blev okej. Jag hamnade bredvid Birgitta Forsberg på DN  vilket jag inte vetat om hon inte varit så artig och presenterat sig. Hon gillade för övrigt min G-Shock som jag numera bär som en del av kroppen, like it was 1998 again. 

Jag ställde ett par frågor till Anders Sundström och fick ett bra svar och ett som inte gick att använda. 50-procentig utdelning! Det får man vara nöjd med. 

Jag gick ut snabbt när allt var klart för att ringa trafikborgarrådet Daniel Helldén (MP) i Stadshuset och höra hur han såg på Sundströms giv. Jag satt på en bänk i solen utanför Rosenbad och gjorde intervjun. Det var så ljust ute att jag hade svårt att se dataskärmen så när jag skulle skriva min artikel var jag tvungen att sätta mig mot ett av träden i stället för att få lite rätt placerad skugga. 
Det gick det med. 
Sedan ville jag gå hem, men det fick jag inte. Klockan var ju bara lunch. 

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar