söndag 17 april 2016

Gött samtal om livet och nagelband #blogg100


Gymmade en stund. Det var fan så mycket jobbigare och tråkigare än vad jag ger sken av på den här glättiga selfien. 

Jag hade ett så himla bra samtal med en granne idag. Våra barn är jämngamla och var ute på gården och lekte så jag bjöd ut honom på kaffe och kladdkaka i solen. 
Vi pratade om viktiga saker. Om relationer, konsten att få vardagen att gå ihop och om barn. 
Det var ett mycket bra samtal. Ett sådant där samtal som man efteråt bär med sig och kommer att tänka på igen, kanker referera till i samtal med andra. 
Det är en ynnest att ha grannar som blivit vänner. 

### 

När sonen var på dans idag satt jag utanför och läste en stund i "Tänka, snabbt och långsamt". Den är intressant. Det heter att vi lever i en rationell tidsperiod men snacka om att den uppfattningen får en kall iskallt vatten över sig här. Upprepade felslut baserade på förhastade slutsatser är snarare det som samhället bygger på  enligt författaren. 

###

Mina sexåringar gillar intellektuella diskussioner. Idag om nagelband. 

"Tänk om nagelbandet kunde blir längre än nageln."

"Då skulle man kunna göra en rulle av nagelbandet."

Word!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar