onsdag 13 april 2016

Brist på kultur #blogg100

Slänger ett getöga på TV4 Nyheterna och ett annat på Sex and the city. På broadcast-tv. 
Jag har lyssnat på ett halv avsnitt av Tv med Luuk men i övrigt har det varit väldigt dåligt med kultur. 
Det har varit så en längre tid. Film till exempel. När såg jag en hel film senast? Någon biofilm med barnen. Tecknat säkert. 

Det är inte bra. Dåligt för intellektet. Dåligt för fantasin och kreativiteten. 

Å andra sidan beror ju allt som vanligt på hur en definierar saker och ting. Om det är kultur att pilla på sin Iphone är jag kulturkonsument de luxe. 

Här är är några bilder jag knäppt under min arbetsdag på olika håll i stan. 



En rånad butik i Vasastan.



En bro som målas vit. Vid Centralen. 



Några färjor i strejk-Stockholm. 



Och så världens godaste senap. Den åt jag på kvällsmackan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar