torsdag 18 februari 2016

Polisinsats på Östermalm och en fotograf i lådan

Det var fullt pådrag med nationella insatsstyrkan, piket, räddningstjänst, ambulans och vanliga patrullerande poliser idag på Erik Dahlbergsgatan på Östermalm.

Men egentligen hände inget spännande. Inte vad som syntes utifrån i alla fall. Jag var där i en och en halv timme och det mest uppseendeväckande var att se de svartklädda insatspoliserna knalla ut ut porten med vapen och sköld samt reportern som halkade och drattade på ändan mitt framför en polis (som fnissade åt den illa klädda stackaren).

Jag såg ett helt gäng andra journalister såklart från TV4, SVT, Sveriges Radio och Expressen men den enda jag kände igen var Peo Sännås, den nästintill kultförklarade krim-och paparazzifotografen som jobbar åt Aftonbladet.

Min kollega Sanna Källdén var med också och tog ett gäng fina bilder som inte lär användas på grund av att det inte blev någon större historia av saken. Obs, bilderna nedan har jag tagit och håller inte alls samma klass.



Polisens förhandlare.


- Vi har letat efter misstänkt explosiva ämnen men vi hittade inget och avbryter insatsen, sa insatsledaren Lars Lindros på plats.

Insatsstyrkan lämnar.

.


Jag och Sanna drog därifrån med osedvanligt bra stil. Jag cyklade iväg med henne i lådan.
Så här vi jobbar på StockholmDirekt.se Med fotografen i lådan. Kul Sanna!
Publicerat av Andreas Jennische den 18 februari 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar