måndag 15 februari 2016

Kollade in nya krogen på Valhallavägen

Vår redaktion ligger granne med den där kinakrogen som jag hatälskar för att ölen är så dyr och personalen så otrevlig. Tills nu, för idag öppnade det nya stället som vi sett håller på att växa fram där inne.

En stor nyhet för alla kolleger på SVT och Sveriges Radio råkar jag veta.

Peter Andersson heter krögare. Han sa att inredningen är vald för att likna en gammal biosalong från 60-talet, med plysch och knappar i soffryggarna. Dukningen tyckte han nästan var för fin, och det talar ju för alltihopa. "Jag vill att det här ska vara ett ställe man kan komma och känns sig hemma på fem dagar i veckan" sa han.

Jag frågade aldrig varför han inte siktar på sju.

Till filmklippet använde jag bara en iPhone 4 utan extern mikrofon. Jag ställde Peter under en kristallkrona i taket för att få ljus på hans ansikte. 

Nya kvarterskrogen på Valhallavägen smygöppnar i dag. Vi gick dit och sa hej.
Publicerat av StockholmDirekt den 15 februari 2016









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar