söndag 31 januari 2016

Borrhammare, Smart-TV och vårvibbar

Det är alltid svårt att ta sig för sådant där fix som innebär verktyg och oöppnade kartonger. Det är så mycket som kan få fel. Jag är hyfsat händig och brukar reda ut det mesta, men det tar ändå alltid emot.
Idag tog jag åsnan i öronen. Slet upp den där välpackade tv-appareten och skred till verket.
Lästa beskrivning för väggmontering, öppnade alla skruvpåsar och mätte och stämde av.
Det var ju fel på skiten såklart. Skruvarna som följt med i den tillköpta väggarmen (beställd just för den här modellen tv) var ju för korta!
Helvete vad arg jag blev. Jag ville bara skicka hela skiten ut genom fönstret MEN jag bet ihop. Tog cykeln och begav mig i rask men behärskad takt till Järnia på Hornsgatan. Jag älskar den butiken. Öppet sju dagar i veckan, stort sortiment, kunnig och trevlig personal.
Jag köpte åtta skruv för 25 spänn och åkte hem igen.
Sedan jävlar: Allt gick som på cykelbana.

(Jag tappade ut hela skruvlådan en gång i och för sig vilket jag blev mäkta arg för men det glömmer vi).

Efter det kände jag mig som en fackpamp i LO. Bra start på söndagen.

***

Det hann ju dröja innan vi kom ut på grund av ovanstående men bättre ut sent än bara inne. Jag och ungarna drog en lov runt Tanto, matade några änder, cyklade lite och fikade på Bananza. Ett konditori som det ska vara. Som Hembagarns i Katne. Enkel inredning, bryggkaffe, klassiska bakelser och blandat (äldre) klientel.

Solen sken till och med. (Det regnade och haglade också men herregudrun det gäller att välja vinkel här. Det går ju inte att berätta allt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar